søndag 24. mars 2013

Mini-appelsinmuffins med "sjokoladereir"


Nå er påskefeiren her, i hvertfall for elever og lærere. Jeg håper vi kan få en solrik påskeuke med stigende gradestokk, å våkne opp til -9 C synes jeg ikke hører hjemme i slutten av mars... Men, da blir det desto bedre når våren bestemmer seg for å sette inn for fullt.

I dag ble det litt søndagsbaking på meg og minstemann, og resultatet ble disse mini-muffinsene med "fuglereir" og egg på toppen. Passer fint som dessert etter påskelunchen eller middagen, og hvis man lager dem så små som jeg gjorde så blir de jo nesten som petit fours


Jeg har ikke brukt noen nye oppskrifter denne gangen, men har resirkulert tidligere publiserte oppskrifter.. Selve muffinsene laget jeg like dem i DETTE innlegget, men istedet for 12 store endte jeg opp med 30 små (stekt i 15 minutter istedet for 20-25).
 

Glasuren laget jeg etter oppskriften i DETTE innlegget, brukte en sprøytepose med liten tipp og laget små "reir", dvs. et par runder rundt kanten på hver kake med sprøyteposen. Pynt med små sjokoladeegg eller annen pynt :)


Riktig GOD PÅSKE til alle mine lesere!



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...