fredag 1. november 2013

Bakekveld på Feinsmecker


Forrige uke var jeg og noen flere matbloggere så heldige at vi fikk være med på bakekveld i demonstrasjonskjøkkenet på Feinsmecker, Frogner-restauranten som eies og drives av kokk Lars Erik Underthun. Vertinne for kvelden var Anne Brith som står bak bloggen Villaperlesukker.no, og som nå også har startet konditori i Sørumsand. På planen sto baking av sitronterte, franske makroner og éclairs med vaniljekrem... jeg får vann i munnen bare av tanken.
Til å hjelpe oss med bakingen hadde Electrolux stilt sin nydesignede Assistent til disposisjon, vi fikk også ta med oss en maskin hver hjem til videre utprøving.
 Jeg har ikke fått prøvd den hjemme enda, men etter produksjonen av nevnte bakverk virket den veldig lovende. Jeg likte spesielt at den er utstyrt med en LED-lampe som lyser ned i bollen når den kjører, og at den laveste hastigheten virkelig er lav, noe jeg har savnet med maskinen jeg hadde fra før.

Etter stekingen av sitronterten drysset kokk Underthun melis over den og gjorde så et aldri så lite "crème brulée-triks" for å balansere den syrlige sitronfyllet:


Min favoritt ble disse herlighetene; éclairs (vannbakkels) fylt med vaniljekrem og dekket med et tynt lag mørk sjokolade. 


En haug nystekte makroner venter på fyll og en matchende "partner":


En sødmefylt aften på Feinsmecker kunne vi alle trengt nå i denne mørke høsttiden, tusen takk til Anne Brith og Villa Perlesukker, Lars Erik Underthun/Feinsmecker og til Electrolux som stilte med maskiner til alle. 


Dette blogginnlegget er skrevet som del av at jeg har fått en Electrolux Assistent til utprøving hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...